środa, 7 maja 2008

Ostateczne rozwiązanie kwestii prawicy

W ostatnim czasie na Shalomie24 można było być świadkiem niepokojących zdarzeń. Najpierw poraz piąty z kolei został zbanowany Smok. Rozpłynął się najnormalniej w świecie w powietrzu. Następnie rozprawiono się z Tomtomkiem za duba smalonego. Potem przyszła kolej na mnie. Na początku zostałem dwa razy w ciągu 48 godzin zbanowany na komentarze. Wyraziłem się ponoć niestosownie, używając pewnych kolokwializmów, jakoś lewactwo może się przerzucać cięższymi znacznie określeniami i włos im z głowy nigdy nie spadł. Opublikowałem tekst Bitwa o wolność, w którym nie znalazł się ani jeden epitet lub słownictwo sugerujące związek ze skatologią. Przyszedł drugi ban, a nie przypominam sobie, żebym po pierwszym użył jakiś ostrzejszych słów. Następnego dnia napisałem tekst dotyczący służby zdrowia... ba, znalazł się nawet na stronie głównej, żeby było jeszcze ciekawiej. W poniedziałek 5 maja bieżącego roku napisałem esej Umysł znacjonalizowany. Znalazł się pod nim jeden komentarz. Miałem odpowiedzieć i powiesić sobie baner z Grzegorzem Przemykiem. A tutaj po prostu rozpłynąłem się w powietrzu. Wczoraj Uczennice napisały raport o zniknięciu z Shalomu24 dwóch blogów - Smoka i mojego. W ich tekście użyta została metafora, której niestety nie zrozumieli Wielce Szanowni Redaktorzy. Jeden z nich - znany powszechnie pod pseudonimem Jankes - poczuł się obrażony. Dowiedziałem się ponadto, że publikowałem teksty pełne wulgaryzmów... w ostatnim okresie zdarzyło mi się wspomnieć o grafice Witkacego Schujowacenie mózgowia czy o liście atamana koszowego Iwana Sirko do sułtana tureckiego Mehmeda IV.

Od jakiegoś dłuższego czasu obserwować można było obserwować niepokojące trendy. Ostatnio mamy wręcz efekt lawinowy. Ludzie rozpływają się w powietrzu, jakby nigdy nie istnieli. Taki los mnie właśnie spotkał. No i jak to można nazwać? Najzwyczajnie w świecie dochodzi do ostatecznego rozwiązania kwestii prawicy na Shalomie24. W efekcie niedługo zostanie sama koncesjonowana pseudoprawica typu ujazdowszczyzny. Wszyscy inni zostaną wycięci w pień.

W ostatnim okresie powstały też dwa teksty jeden - ŚpiEwki, a drugi Radosława Krawczyka. Radzę sobie również przeczytać dyskusje pod nimi. Wszystko wygląda na to, że zaczyna się istna antyprawicowa krucjata.

Redaktorzy powinni zadać sobie pytanie: komu Shalom24 zawdzięcza tak wielką poczytność - czy nie właśnie tej okropnej prawicy, która ciągnie na s24 nadal jak ćmy do światła. Jeżeli już odpowiedzą sobie na to pytanie, to niech sobie zadadzą następne... czy zarzynać kurę znoszącą złote jajka?

1 komentarz:

ckwadrat pisze...

Kirker, witam na pokładzie Bloggera. Powodzenia! :)

ps. możesz spokojnie wyłączyć weryfikację słowa (zawsze można ją włączyć), bo utrudnia tylko komentarze. Spam tu się bardzo rzadko zdarza.

pps. no i zmień strefę czasową w ustawieniach, bo bynajmniej nie piszę tego o 4 nad ranem ;)